Biologitime!

Jag har märk på senaste tiden att ett bra sätt att lära sig biologi är faktiskt att... skriva om det. Det vill säga förklara för andra hur saker och ting fungerar. Min biologikurs är så pass detaljerad att jag vet i stort sett vad som händer i kroppen på molekylär nivå. Men det är svårt att memorera allting. Hur har min biologilärare lärt sig allting utantill att han kan nu bara stå framför tavlan och babbla i timmar om alla pyttepytteprocesser som går till i kroppen? Jo, håller man på med det i många år, så lär man sig saker och ting utantill till slut. Och då jag har exams snart, om bara någon månad (!) så kan jag lika gärna ligga här med boken uppslagen och lära er massa kuriosa om världen vi lever i, vare sig det är genetik eller ekologi som ni är intresserade utav! Så ställ era frågor till mig, and I shall answer your calls.


Love, Z
En bekant till mig ritade en karykatyrbild på mig. Snällt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0